- Tears are falling -

Man väljer inte sin familj, men kan välja sina vänner (någorlunda iaf). Man väljer inte vart man födds eller vart man växer upp. Man får leva på lotten man fick o vara tacksam. Sedan när "livet" börjar så kan man välja precis vad man vill. Det är bara en själv som kan stoppa en...!

Jag har valt ett liv på andra sidan Atlanten - LÅNGT IFRÅN MITT GAMLA LIV. Långt ifrån barndomsvänner, familj o det "vanliga" livet.

Jag trodde inte det skulle bli så jobbigt som det blev. Mitt hjärta är kluvet, min lycka är lost o tårarna de bara rinner - ÄNTLIGEN! 12 dagar har gått så snabbt. Det har varit roligt o intressant, jobbigt såsom tungt. Jag kom på igår natt att mamma o Tommy skulle åka idag o det kändes konstigt...! Första dagen idag med att jobba efter semestern man har haft o det rullade på som vanligt. Mamma packade o Vanessa kom förbi o ville kopiera sina bilder. Sista måltiden blev det på Cheese Cake Factory med mamma o Tommy tillsammans med Ulrika
(tack så jätte mkt!!!!) sedan var det att skynda till flygplatsen för att hinna tillbaka till jobbet vid 3.15pm.

All stress gjorde att jag glömde bort vad jag faktiskt gjorde. Jag berätta hur allt skulle gå till där inne på flygplatsen. Hjälpte till med passen o biljetterna, väskerna, förklarade vart de skulle gå o vad som kommer att ske vid säkerhetskontrollerna. När allt var klart o jag skulle lämna mamma o Tommy där jag inte kan gå längre börjar mamma gråta. Förlåt men jag avskyr när min mamma gråter o jag kunde inte längre hålla in mina tårar. Alltid ska man se stark ut inför andra - men ibland brister det. Även Tommy fick tårar i ögonen, men det var la lite mer att han också skulle gråta.

När de släpper av mig hemma i Sverige, när jag ska resa iväg, då är det inte tårar men idag - idag vill de inte sluta rinna.... Varför är det annorlunda idag? Kanske för att vi inte kommer ses på några år?!?! Kanske mamma vet något jag inte vet!?!? Kanske kan mamma se/känna vad jag ser/känner? Bara framtiden kan ge de svaren.....



Jag har fått min flörtiga sida av mamma. Det fick vi se på Dinern ;) Så här flörtar man med servitörerna så man får påfyllning av kaffe!

- Love, xox -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0