Workday

Hela veckan jag har fått arbeta extra med en liten tjej på fyra o ett halv år (noga med halvåret där ska ni veta) o det har faktiskt varit en ganska lugn dag trots omstädigheterna. Mellan A (som jag kallar henne) hade fått magsjukan! Usch, det är jobbigt att se barn må dåligt!

Jag fick läsa böcker för henne o sedan klia henne i håret o på ryggen. Sedan när hon somnade kunde jag dricka mitt te o äta lite. Hon vaknade faktiskt strax därpå o då var det mer liv i henne. Skönt det så vi satt nere i köket o målade med färger sedan ritade vi även med kritor. En riktigt bra dag.

Jag läste bland annat Madicken för henne. Jag har då aldrig varit riktigt förtjust i Madicken men det var riktigt trevligt att läsa om henne. Ska nog köpa mej en bok på IKEA, se om de har några Madicken eller min A o N kanske har några Madicken böcker. Det får jag allt kolla upp först!

Sedan var det dags att hämta mina egna barn o fixade playdate med dem (lekstund med andra barn!) o de badade i poolen o Vanessa kom över o vi pratade. Första gången sedan vi började arbeta som vi hade tid för varandra faktiskt! Ska se till att vi får fler playdates med hennes kids så att jag har något att göra med :)

Eftersom familjen var bortbjudna i kväll så fick jag sluta lite tidigare. Jag fick köra ner dem till Gergetown o sedan blev det bio för min del.

Dagarna bara springer iväg o det ska bli skönt med lång helg. Det är ju Labor Day Weekend. Det är något liknade första maj, fast tvärt om, man säger ajdö till sommaren - Ses nästa år igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0