Kvällen 21:38

Just nu sitter jag hemma hos lilla a. Det är alltid lite slappt att sitta barnvakt, speciellt för andra barn, jag vet faktiskt inte varför. Här, i detta hus/lägenhet trivs jag så suveränt bra så det gör saken bara bättre. Det är rysligt lätt att lägga lilla a. Vi lekte en massa, läser några böcker sedan blir det välling o ta på sig pyjamas o blöjbyte. Till sist så kryper han upp i min famn i hand lilla bokhörna i sitt rum o han får dricka upp sin välling medan jag läser en godnattsaga.( Oj jag glömde ju säga, det är väldigt viktigt att hans två speciella gosedjur får vara med också..!) Sedan är det bara att lägga honom i sängen, säga god natt o släcka. Man kan få sitta utanför i trappan någon minut o svara honom när han mumlar något. Som sagt, det fick jättebra så jag fick bara en mummelfråga.

Nu sitter jag nere med lite musik på min dator o skriver lite blogg. Jag har gjort några visdomsord bilder så nu ligger jag lite före. Man vet aldrig om det kommer upp något så att man inte hinner göra dem, men jag har lovat mig själv att jag ska skriva dem. På så sätt läser jag dem med o får en liten tankeställning i huvudet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0