Teatime 22:09

Teatime

Sedan jag flyttade till Amerika har jag druckit väldigt mkt te. Det beror mkt på att M arbetar mkt hemifrån avgudar te, och när han har frågat så har man tackat ja. Det är mkt grönt te o svart te. Vi har egentligen massa massa massa andra teer men dessa är det som går. Något som jag också tycker om är English breakfast tea. Teer jag verkligen kan rekommendera nu när hösten sakta börjar krypa fram. Det känns verkligen som Sveriges sommarväder har kommit på besök här. Det har regnat de senaste dagarna men idag har det faktiskt klarnat upp lite o det blev dessutom ganska varmt, 28 grader i solen.

Eftersom det finns några fler caféer här än i lilla Reftele så blir det ofta att det blir några kaffebesök i veckan. Ett av de bästa är Starbucks, helt klart. Jag verkligen älskar dem, men jag älskar nog de mer i Schweiz än här. Där fanns det mer utrymme att sitta ner i STORA fåtöljer eller soffor. Här är det mer några bord för knappt fem personer att sitta ner o det är lite tråkigt, men deras teer komplicerar det. Även cafét ska vara gott, men jag har än så länge klarat mig undan det där äckliga kaffet. Jag drick bara mocka än så länge. Det smakar ju ens kaffe! Det smakar socker o mjölk!  Ja, det är i alla fall hur Ulrika klagar på mig när jag stolt berättar att de går framåt för mig. Jag har märkt att jag inte är jätte förtjust i varmt kaffe, men kallt går det att dricka. Sedan av misstag (då jag tog en annans drink på Starbucks!) så har jag även smakat Latte med soja mjöl o karamell sirap. Det var faktiskt ganska gott – med andra ord SÖT!

Men finns det något mysigare med en god kopp te på kvällskvisten uppkurad i sängen/soffan/fåtöljen med tända ljus runt dig, bra musik o en spännande bok? Jag tror inte det. Hösten brukar vara deprimerande, men det är så mkt ljus i husen att de väger upp det mörka utomhus. Och löven är så vackra med alla dess färger. Ja, denna hösten välkomnar jag varmt med IKEA ljus o IKEA kuddar o IKEA filtar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0