Söndag - laber weekend

Det var planerat att jag o Ulrika skulle åka ner till Downtown för att kunna ta lite bilder på stan. Jag har varit alldeles för dålig på att ta bilder här o jag har fått lite panik över att jag kanske åker hem till Sverige för gott i decembet. (Det är väldigt jobbigt att tänka på det o jag tänker låta den tanken vila en månad till sedan får jag ta tag i det livet!!!) Jag vill ha lite sommarbilder innan hösten kommer för då vill jag ha höstbilder. Det är fortfarande ganska varmt här o solen den skinner. Det är så fint att sitta nere i mitt rum med öppna fönster o låta solen strålar skina in. Det blir så mkt ljusar o alla de växter jag har köpt på IKEA, ja, nu är det verkligen hemtrivsel i mitt rum - trots att jag bor i källaren ;)

Det är faktiskt inte så hemskt som det låter. Källare här är inte alls som hemma i Sverige, eller ja det kanske det är för visa, men inte som den källaren som jag växte upp med - lågt tak, fuktigt, jordgolv. Med andra ord, en utomhuskällare!

Då det är laber weekend (fast jag vet inte riktigt vad de firar) så är jag ledig i tre dagar - måndag också, så är det tomt i huset. Min familj har åkt på utflyckt. Jag tycke verkligen det är supermysigt. De åker för att få uppleva saker - bara familjen. Det är nog något jag vill göra med när jag skaffar min familj. Om det är här jag kommer bo eller om det är hemma i Sverige, så vill jag göra utflykter. Jag tror man kommer närmare på något sätt då.

Ja, då jag är själv i mitt hur är det så underbart att bara sitta i sitt rena rum, en solstrålar instrålandes, växter o lyssna på musiken jag köpte igår. Jag känner att jag har så mkt att göra, men ingen stress då.

Jag väntar nu på samtal från både Panne o Darling. Ska se om jag kan få tag i mamma med. Jag behöver skriva klart mitt brev till Britt, alla kort som jag har köpt en inte lyckats få iväg än ;) Efter tre veckor! Oops! Sedan behöver jag fortsätta med min 40 days and 40 nights samt även läsa lite i min Chakra bok. Ja det känns som hela dagen är upplanerad. Måste försöka få tag i Ulrika med o se vad hon säger. Jag behöver även städa där uppe, hehe, som sagt, min familj är hemma från Sverige o huset är upplivat igen ♥

Breakfast time? Börjar bli hungrig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0