Movie - Julie &Julia

Japp på har man varit på bio igen! O jupp, man är missbrukare på bio här i staterna. Det kommer ju vara superbilligt att komma hem till Sverige o gå på bio. Jag tror jag lätt spenderar 250 kr på att gå på bio här ;) Oops! Haha, men det är värt det. Vissa saker är värda när man älskar dem.

Så jag var på bio med Vilma, Niina o en ny finsk au pair som heter Hanna. Riktigt trevligt må jag då säga! Det är lite roligt att jag umgås med så många finska tjejer för jag tyckte verkligen inte om finskar innan jag åkte hit o def inte språket. Herre gud. Men jag har lärt sig att man inte ska döma folk så lätt som man är van vid o dessa finskor jag har lärt känna är nog några av de mest underbara personerna som jag umgås med här <3

Filmer:
Det är en verklighetsbaserad film baserad på två livshistorier. Julie känner att hon har tappat livsstingen men älskar att laga mat så hon bestämmer sig för att göra en blogg om matlagning - följa Julias franska recept.
Man följer två tider, en med Julia o hur hon gick fram i sin kariärr o Julie som skriver bloggen om matlagningen.



Jag tycker att filmen var riktigt bra o jag blev inspirerad o "peppad" att laga mat nu. Alla kan göra fel i matlagning men det är bara att göra nytt o man behöver inte vara rädd för att misslyckas eller för att pröva de riktigt svåra. Kan Julie så kan alla tror jag - Tumme upp!
Jag tyckte då att den hade två saker i filmen som var mindre bra men som sagt är den verklighetsbaserad o verkligheten är inte alltid som man vill :/

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0