Movie - Fame

Nu har det varit länge sedan jag var på bio o det var trevligt att jag fick med mig Ulrika ut. Hon behöver helt klart lämna huset mer ;) (hehe, I know you gonna read this ^^) Det blev Fame som vi fick se. Det har gått en del reklam om filmen så jag var helspänn på vad den skulle handla om o hur den skulle vara upplagd. Personligen tycker jag nog inte den var jättebra som film, 2.5 till 3 i betyg av mig, filmmassigt, men budskapet i den gillar jag o det var det som fick mig att gråta en skvätt lite har o där i filmen. Budskapet ger jag 4.5 i betyg.

Filmen:
Som många redan vet så är den baserad av den äldre versionen Fame, i en modernare miljö o nutidens utmaningar. Själv har jag inte sett den äldre versionen men hört att de ska vara likvärdiga
Det handlar om begåvade ungdomar som går igenom 4 år på New York City High School of Performing Arts, där de tar fram sina talanger i dans, sång o musik, samtidigt som de hanterar pressen från skolan o från sina hem, samt följa sina drömmar att bli stora stjärnor. Man får även följa med hur det är att vara tonåring, följa romantiken mellan elever, deras studier, vänskap o självupptäkt.


 Budskapet i filmen är så stark att alla ungdomar skulle behöva se den. Alla kan vi nå vara drömmar, bara vi vågar drömma o göra dem till verklighet. Hinder kommer det att finnas längst vägen. Det är då dags att ta våga ta uti dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0