En fika vid vattnet

Efter den fruktansvärda engelska kursen, tog jag en kopp av mina favorit kaffe, Sojalatte med karamellsirap. Tja, tror jag säkert att Ulrika skulle säga - Det är inte kaffe! ^^ Haha. Nej det kanske inte är men det är verkligen gott. Jag är ganska glad att jag tog fel kopp gång på Starbucks for några veckor sedan. Annars skulle jag vet inte om den här!

Jag träffade Julia i Georgetown och vi gick till Starbucks och köpte oss något att äta och dricka. Panini smörgås, yoghurt med honung och cereals och naturligtvis mina Soyalatte med karamellsirap ;)

Vi gick ner till vattnet och satte vattenkanten. Det är bara den mest underbaraste platsen i DC. Man kan egentligen inte tro att man är mitt i en storstad. Du hör inte trafiken, du ser inte så mycket folk och ja, jag bara älskar andan där!

Vattnet är så vacker, och utsikten över till Arlington, och även Kennedy Center och så vidare. Ja, det borde ses av alla. Jag tog några bilder, kanske jag kan lägga upp några imorgon :)

Julia, är en ny domatric employee från Österrike, hon är verkligen megatrevlig. Jag gillar henne också. Tja, jag måste erkänna att jag gillar alla mina jejkompisar här! Jag lever verkligen den bästa tiden i mitt liv nu! Att vara Domatric Employee (Nanny, BBS, au pair) är en stor möjlighet att träffa vänner över hela världen och även få lära kanna nya vänner. Jag har fortfarande kontakt med mina vänner från Schweiz, trots att det inte var den bästa tiden där.

Det är inte alltid de bästa vänner är från din hemstad som man kan tro kommer vara i ditt liv för alltid. Man tror sig känna den riktiga vänner där du har levt ditt tryggt barndomsliv, men när du sprider ut dina vingar och testar det okända, möts man av så många nya underbara människor! TESTA!
Jag säger inte att jag inte tycker om mina vänner hemma i Sverige, jag verkligen älskar dem, men det visar sig inte vara så många kvar efter Schweiz. It's true - Riktiga vänner stannar för evigt och kompisar kommer och går ...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0