Bloggen

Jag fundera vad jag egentligen ska göra med min blogg. Eftersom det är min blogg så vill jag att den ska spegla mitt liv, mina tankar o göra den speciell. Precis som jag! (Haha, ni vet väl alla att vi är speciella!)

Vad är det som gör att jag skriver blogg. Jag vet att jag har varit inne på detta innan men jag får inte riktigt en rivstart eller längtan till att skriva blogg, även om jag vet att jag verkligen behöver skriva. För detta blir mitt minne av min tid av USA. Något jag kan skriva ut o sedan spara i en pärm. Det är så jag har tänkt mig i alla fall - så detta är min au pair blogg. Mitt liv här, mina intressen, mina tankar/funderingar o allt annat som tillkommer.

Det är väl lite tråkigt när man tänker efter för jag har inger "dirt" att skriva om. Jag har verkligen kommit till en fem stjärning familj (det kan både Frida o Nona intyga) så det är inte som alla andra böcker som man kan läsa hur förfärlig mamman är o hur pappan alrig är närvarande o hur bortskämda barnen är. Haha, ja så är inte min familj o tur är väl det.

Fortfarande ekar orden jag fick av en dåvarande vän i Sverige: Lycka till som fan i USA din misslyckade människa.
Ja hon lyckönskade inte mig som ni kanske själva märker. Men jag funderar mkt på hur folk såg på mig innan jag åkte. Det var ingen som trodde att jag skulle klara mig här borta, att jag skulle komma hem direkt - att jag skulle misslyckas en andra gång. Men se här. Jag trivs som bara den o t.o.m frågat om att få stanna längre. Annars har jag bara 15 veckor o 2 dagar kvar ;/ Tänk att jag då ha varit borta från Sverige i 10 månader. Herre gud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0