Barn o blod!

Jag kan säga er, det är ingen bra kombination! Härom kvällen, när jag satt barnvakt för mina barn inträffa en olycka. A sparkade N, och han fick en liten skråma och blod syntes - Åh nej, tänkte jag! Det vore en annan sak om A började blöda, det skulle inte varit en stor sak, men det var N och det blev en stor megasak. Tårar, skrik och vrål! Wow, blev jag så förvånad, men jag är den jag är och tycker verkligen inte att dessa barn är bebisar så jag sa nej till ett bandage. Jag är inte säker på om jag gjorde rätt, om jag ska vara ärlig. Men jag vet, att jag aldrig skulle kunna göra en sådan scen framför mina föräldrar. Även om jag är bara 14 år äldre än N, har vi så annorlunda barndom. Även om jag är lite avundsjuk på dem, jag är riktigt stolt över mina föräldrar och jag beundrar dessa föräldrar till N och A. Jag känner mig lite delad, men i alla fall, tillbaka till blodet scenen.

Jag vet säkert, det är inte avsedd för pojkar eller män att blöda. Det är inte ett bra tecken. Flickor och kvinnor, kan hantera på något sätt, mest för att vi har vår "perioder". Så jag säkert vet, nästa gång ett sår blöder, även det minsta, kommer jag att sätta på ett plåster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0