Thanksgiving!

Vad ar thanksgiving o varfor firar amerikanarna det? Gar man tillbaka i tiden sa var denna hogtid tackade man for skorden samt ge varandra tacksamhet o allt for den delen. Ja, man visade tacksamhet.

Tyvarr har val denna tradition utvecklas sa som manniskor utvecklas o andras o allt handar mkt att man maste besoka sina hemska slaktingar o ata en massa massa mat. Mkt resande over hela landet.

Aven om manga kanske har borjat se denna tradition som en borda, men jag tror faktiskt manga tycker den ar rolig, innerst inne! Mhm, precis Sam, jag tror du faktiskt alskar din pappas mumsiga mat o att traffa flickvannens slaktingar! ;)

Idag har jag iaf firar min forsta Thanksgiving hemma hos Natasha med mina underbara vanner, Niina, Julia o Mirka, sedan var aven Hanna, Mirjami o Natashas nya roommate o hennes killkompis. Vi var 4 5 olika lander samlade for en Thanksgiving. Maten var la sadar, inte som julmaten hemma i Sverige! Prinskorv o kottbullar ska det vara ^^ Sedan kom vi la in pa samtalsamnen som kanske blev lite for starka o tva var la lite oversittare, vilket vi alskar - NOT! Det kanske hade varit lite roligare o trevligare om vi hade haft det har, men tyvarr hade vi inte blivit sa manga o man hade lart kanna tva nya personer i varlden, sa det ar jag val tacksam for!

Maybe next year will be better - Cus' I'm sticking to the Thanksgiving for now on =) Bara sa du vet det mamma! Nasta ar blir det kalkonfest!



Detta var arets kalkon for oss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0