Washington DC




Washington är en stad som ingen annan stad. Man kan oftast se när man kommer in o ut ur en stad. Det kan man inte med Washington. Washington DC som är huvudstaden för Amerika är bygg för politiskt syfte. Staden är byggd som en kvadrat där Vita huset är mittpunkten. Washington är heller inte en stat utan ett distrikt o människorna som bor här har ingen rösträtt!
    Runt om DC ligger Maryland o Virginia. Viriginia ligger på andra sidan folden medan Maryland omsluter DC. Jag har lite svårt att veta när jag lämnar DC o kommer in i Maryland så jag ska till gymmet. Det ska finnas en liten skylt men den har jag missat!

I Washington DC bor det ungefär 650 000 till 700 000 personer, men det jobbar ungefär 2.5 miljoner - MILJONER människor här varje dag. Det är då ca 1.8 miljoner som pendlar in i staden varje dag. Det är sanslöst många människor. Det är inte konstigt att de blir bilköer då alla ska till jobbet. Att befinna sig på vägen mellan 7 am till 9 am samt 4.30 pm till 6.30 pm är en lögn! Det är ofta man får räkna till tio o titta ut genom vindrutan o le!

Att komma från lilla Reftele på 2 000 invånare till en arbetsstyrka över 2 miljoner människor i rörelse. Sedan finns det massa turister som vill se de fina monumenten. Eftersom Amerika inte är ett så gammalt land tar de vara på den historian de har o bevararna den väl.

Sverige har en population på 9 miljoner människor medan Amerika har en på 300 miljoner människor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbaring du är så vacker!!!

2009-05-13 @ 23:06:05
Postat av: Fridus

nej gumman fy!!! nu vill jag ha uppdatering på din blogg! du som var så duktig, lägg inte ner de där, lite av din tid är vi väl värda här borta i sverige tycker jag :O ;) <3

2009-05-17 @ 15:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0