Kärleken är blind

Idag när jag körde barnen till skolan fick jag frågan "Vad betyder Kärleken är blind?"

OJ! Ja det var en fråga som man verkligen kan tänka på. Mitt svar var att kärleken är något väldigt speciellt som man får uppleva i livet. Och när man blir äldre är det många söta flickor som man faller för men det kommer vara en som tar en med storm. Det kommer finnas en flicka som man faller riktigt hårt för oavsätt vem det är. Det är vad menas med kärleken är blind - Den man faller för älskar man oavsätt vem det är.

Det fick mig att tänka på kärleken o gjort det hela morgonen nu. Jag tror att det finns en för varje människa. Jag tror man föds halv o när man finner sin andra halva - sin rätta kärlek, växer man ihop. Jag vet hur mkt jag var på mina tjejkompisar när de hade pojkvän i gymnasiet, hur tråkiga de var (ibland - man överreagerade mest tro jag), men nu vet jag hur viktigt det är att man är med sin andra halva. Två halvor gör en hel. Bara för att två människor blir en, så betyder det inte att man blir tråkig o inte kan umgås med sina vänner eller måste ha gemensamma vänner. Nope. Trots att man är en finns det två individer med egna drömmer o mål o det ska man respektera!

Jag bor med två underbara människor. De har visat mig att man inte vet när man finner sin rätta kärlek. Man kan finna den när man är runt 30 med. Man behöver inte finna den när man är tonåring, som jag har trott eftersom mina föräldrar fann varandra när mamma var 17 år.

Kärleken finns där ute o är underbar. Kärleken är blind. Du vet aldrig vem som är den rätta för dej. Det viktigaste är då - Man måste våga......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0