Annapolis

I söndags gjorde jag en utflykt med Ulrika o Vanessa till Marylands huvudstad - Annapolis. Vi skulle åka vid nio men jag kom inte väg fören halv elva kanske. Det var jag som körde o utan GBS! Helt otroligt.

Vi kom till Annapolis kanske runt 12 -12.30 o sedan skulle vi hitta en parkeringsplats i denna stad. Pust inte det lättaste men tillslut ställde vi den på en parkering o betalade $10 dollar. Packat o klart!

När vi snurrade runt i Annapolis i bilen hann vi se lite vart vi skulle gå o självklart är hela grejen med Annapolis - The Navy. Typ militärbasen! Vi strossade runt där i deras egna lilla samhälle. Helt sjukt egentligen vad de hade. Det var verkligen som att komma in i ett eget samhälle. Är det någon som har sett Army Wifes så är det ganska likt faktiskt. De har hus där inne, egen brandkår, polis, ambulans o ja hela kittet. Även egen fotbollsplan, tennisbarna, gym - you name it! Trots detta kunde vi roa oss lite.

Vi gick lite i staden med som påminner mkt om Visby faktiskt. Inte alls som en huvudstad i Europa, fast det är ju inte Amerikas huvudstad heller för det är ju Washington DC, som ni minns.

(Bilder kommer uppdateras - datorn arbetar emot mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0