Torsdag den 5 mars

Idag har jag varit på svenskmark. Det kan man väl nästan kalla det. Jag har varit på IKEA idag! Jag förstår inte detta. I Sverige är det inte alls lika speciellt att gå på IKEA, kanske är det för man redan då är på svensk mark, men ändå inte. Det kan ju även bero på att det är så mycket större än dem i Sverige. Hmm, ja det är något att fundera på!

Eftersom jag inte har vågat köra bilen än (bara från skolan o hem o det är bara några kvarter) så var M o N så snälla o körde mig till U. Sedan var det U som körde mot IKEA. Man har lite lyxlyx nu i början må jag säga ^^
    På IKEA var det jättefint. Man såg saker man kände igen o som man hade haft i sitt förra hem o vad man har nu i sitt hem o så plockade man på sig lite med, bara lite för en gång skull. Köpte en sopphink (ett bättre ord?) o en filt. Sedan var det en massa gott godis i affären utanför. Det var inte med vilja, jag lovar, det var U mamma!

Det blev lunch på IKEA - meatballs helt klart. I Schweiz fick jag strips men här är de inte så onyttiga. Det var bara typ pulvermos med massa smör i! Suck, dessa amerikanarna. Ska inte ens börja diskutera om maten här..... än.

Jupp, så ser det ut i USA...    .... suck    Salladen ingick inte men man kan inte missa salladen till en måltid, eller hur!      
Lite bilder från IKEA, det är bara att trycka på dem så blir de lite större.


Kvällen var lika lyckad må jag säga. Ikväll fck jag min Welcome dinner. Den bestod av min värdfamilj o U med henne värdfamilj. Det var hur musigt som helt o barnen de lekte o ja, vad gjorde jag? Jag är ju någonting mellan de vuxna o barnen, så jag var lite med de vuxna o lite med barnen. N märkte tidigare på dagen hur kul det var att leka med tåg, o det måste jag medge att det var kul. N's har en tågstation som ett av mina dagis hemma hade. "Tåget kommer, tåget kommer!" Haha, minnen må jag säga.

Jag känner mig så välkommen både hos den familjen jag bor med o U's familj. Vi har verkligen kommit till rätt familjer o det är så skönt att slippa åka genom en förening!

Det finns nog inget bättre att somna glad o lycklig, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0