Sista fredagen innan jag lyfter

Tiden bara spräng iväg o det var ändå mkt kvar att göra, men jag kände att jag ville säga hejdå till mina vänner.

Det var tal om att ta en trip till Borås. Vi gjorde en lite biltur sist jag skulle åka som au pair i Schweiz, men det vara bara runt i Värnamo. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur det kom sig att vi åkte runt så, men trevligt var det. Det var tal om att jag, P, N, F o N skulle åka, men sedan kunde N inte för hon skulle på födelsedagskalas. Synd. Sedan kom det på tal att vi kanske kunde åka till Bambu i Bredaryd o äta gott, men P tyckte det blev för dyrt. Det är inte lätt att vara student, det kommer jag så väl ihåg. Det slutade med hemmakväll med pizza. Tyvärr kunde inte F komma heller. Hennes pappa hade fått magsjukan o den ville jag verkligen inte på planet eller drabbas av i Amerika. Suck. Blev inte alls som man hade tänkt sig, men det blev bra i alla fall.

N fick inte mina mess visade det sig. Hennes telefon hade hackat upp sig. Så pizzakvällen bestod då av mig, P o Z. Z kunde komma förbi o det var så trevligt. Vi frossade i oss våra pizzor o P o Z bara klagade på min pizza, Black and White. Tyvärr var den inte lika god som när jag åt den med F, undra varför flickor!

Först tog vi köket, sedan vårat finrum. Z bara la sig ner i kökssoffan o då blev jag avis o ville sitta skönt jag med. Vi satt o pratade o skrattade o hade hur trevligt som helst. Sedan när mamma o pappa hade tittat klart på TV gick vi upp o bläddrade på TV. Vi berättade även skräckhistorier o Z är kusligt bra på det! Vi sa hejdå vid två. Kände att jag behövde komma upp i lagom tid på lördagen o dona med det sista.

Det var sorligt o jobbigt att säga hej då till Z. Hon kom ju precis hem från sin resa o nu reser jag, suck. Det är inte lätt med dagens ungdomar. Haha!

Trots att klockan var över två på natten när de gick hem kunde jag inte somna så jag började städa lite i datarummet där jag sov. Jag kom i säng vid tre ungefär, men trots det var jag pigg o glad kl 8 på lördagmorgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0