Sista dagarna inför flytten till Amerika

Jag känner mig allt för skrämmande väl. Jag ville inte hålla på att städa min lägenhet veckan innan jag skulle åka men så blev det i alla fall. Jag kände att jag ville inte flytta hem till mina föräldrar. Det är svårt att flytta hem så faktiskt! Kan inte förstå människor som kan flytta hem till sina föräldrar eller bo med dem livet ut! Herre gud, då hade vi nog inte haft fyra väggar kvar. Anledningen till att jag inte ville flytta hem var att jag ville förstöra den fina relationen som vi hade fått. Man skapar ändå sitt egna när man bor själv o det gör inget ibland att man kanske lämnar disk som jag var så otroligt duktig på att göra. 
    De sista dagarna handlade då om att rensa hela lägenheten, tömma den med möbler o kartonger med saker i. Några möbler fick A ta o andra fick mamma. De stora möblerna kunde jag o mamma bära ut på tisdagen o det var så tungt. Man borde verkligen fixa flyttgubbar nästa gång!
    Sedan på fredagen fick jag hjälp av P med alla kartonger o så vidare, alla möjlig skit som skulle slängas. Hela lägenheten var tom på fredagen o det var så skönt! Det var bara städningen kvar o det gjorde jag på lördagen med mamma. Tack så mkt mamma för den underbart fina hjälpen jag fick av dig. Det hade jag verkligen inte klarat av utan dig! Är ju så otroligt mycket man inte tänker på att man ska rengöra när man flyttar. Tur att det bara var en två att rengöra. Bara den tog ju 6 7 timmar att städa ut! Suck. Mamma skickade hem mig när jag hade gjort i ordning vardagsrum o sovrum. Hon ville att jag skulle börja packa. Då var klockan halv fem på lördagen o jag hade fyra väskor varav man får ha två väskor med sig, 21 kg styck. Den som klagar på att packa för att resa några veckor har inget att klaga på. Jag packade mitt liv i två väskor - två väskor för ett helt år! Skämligt!

Tro det eller ej, fick jag ner mitt liv, mest kläder så klart, men även andra tillbehör som man vill ha med sig. Tyvärr fick jag inte ner några böcker eller porslin som betyder mycket för mig. Det är kanske de saker som gör att jag kommer hem till Sverige, how knows. Klockan var tio ungefär när jag fick stängt mina väskor, två stora tunga väskor plus en handvänska o en dataväska. Helt okej tycker jag.

Sammanfattningsvis kan jag säga att de sista dagarna innan min flytt till Amerika var fyllda med stress o saknad, tårar och svett! Trots detta är det värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0