Mitt nya hem





Detta är mitt nya hem i Washington DC

Visst liknar mitt hus något speciellt? Tagit hur någonting. Jag kan inte sätta fingret på det. U kände likadant. Men visst är det typiskt. När jag pratade med U innan jag åkte så var det 16 grader o jättehärligt ute, riktigt vårväder men jag tog visst med mig snön från Sverige, för visst ser det inte ut som vårväder på bilden.

Följande vecka var det riktigt kallt o jag hade inte packat ner vinterkläderna! Helt onödigt väder om jag må säga det!


Några frågor jag fick av en killkompis som jag har tänkt svara på. Har ni några frågor är det bara att skicka =)

*Hur känns allt nu? Det känns jättebra! Jag har kommit till en jättebra familj o jag har världens mysigaste egna lilla lägenhet, typ! Jag har ett rum o sedan ett vardagsrum med tv, video o DVD samt egen toalett med badkar. Det är gammal men ändå så trivsamt! Jag älskar det verkligen! M's mamma var över o hon har inrett det o hon har verkligen lyckats göra det så hemtrevligt o jag har en del IKEA möbler. Varför är det så att man gillar IKEA möbler när man är utomlands? Jag förstår inte detta!
*Hur går det? Det går bara bra. Familjen är jättesnälla o tar det lugnt med mig. Det är mycket att ta in o det sjunker sakta in alltihop. Barnen är obeskrivliga o vill gärna ha med mig i det de gör. How great isn´t that! Jag känner att jag verkligen har fått med mig så mkt från dagis som jag är så tacksam för, Tack alla =)
*Hur gick resan? Resan gick bra, men den är ju lagom dryg när man ska till något nytt. Det var en resa på 17-18 timmar ungefär, från att lämna huset i Reftele till att komma till det nya huset i Washington DC. Jag fick åka ett litet flyg till Köpenhamn sedan ett stort flyg därifrån till Washington DC som knappt var halvfyllt. Det var tur det i alla fall! Hade hur mkt plats för mig själv men ja, det är rätt drygt att flyga i 8-9 timmar i stäck, själv.
*Hur är familjen? Som jag tidigare har nämnt har jag kommit till en gudomlig familj. Väldigt jordnära, easygoing, sociala o jättetrevliga.  Åh, jag blir helt tårögd när jag tänker på hur bra jag har det. Det går inte beskriva hur bra jag har det!
*Hur är jobbet? Att vara en Domatric Employee (nanny/au pair) är speciellt. Det är speciellt att jobba o bo på samma plats o när man en gång har flyttat hemifrån vill man inte flytta hem igen o det har man praktiskt taget gjort igen, fast ändå inte. Det är ett jättekul jobb som jag varmt rekommenderar alla som har tänke på det att göra det =) Jobbet för mej handlar om att göra lunchbox o hjälpa till på morgonen, städa o hålla rent efter barnen o vara med dem efter skolan tills föräldrarna är hemma efter jobbet. Jag har även en barnvakt i veckan.

För mig kommer detta året gå supersnabbt o jag kommer att ha så mkt med mig i livet =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0