Information

Jag är en ung kvinna som fick ett jobb erbjudande som Domatric Employee i Washington DC. Det betyder med vanligt språk - Nanny. Jag fick jobberbjudandet den 15 januari, 2 dagar innan jag fyllde 21 år. Jag har tidigare varit iväg som au pair i Schweiz, hösten 2007, men på grund av olika komplicationer så fick jag avbryta o återvända hem till Sverige, Reftele, Småland där jag kommer ursprungligen ifrån.

Att ta ytterligare ett nanny-jobb var ett svårt beslut men det var bara att följa magkänslan o den kändes rätt. Hela feb handlade om att förbereda sig att åka över. Den 1 mars flög mitt plan.

Det handlade bland annat om att:
*  skaffa sig en försäkring
*  visum
* säga upp lägenheten
* sälja / flytta möbler från lägenheten
* packa packa o åter igen packa
* sälja bilen
* meddela jobb att man skulle flytta

Det var mycket som skulle göras innan man flög över. Det är inte en liten sak som jag gör, det är ingen resa på två veckor jag skulle på utan jag flyttade faktiskt över Atlanten och här sa jag bo till slutet av dec, ca 10 månader.

Även om jag får bra betalt kan det vara gott att jobba lite innan man åker o desto mer jag jobbade, desto mer kan jag spendera här i Amerika på olika aktiviter som jag vill göra. Jag vill verkligen göra olika rundturer o se mig.



Att åka från allt o alla var mycket svårt men jag vet att ett helt nytt liv väntade med nya utmaningar som jag så längtade efter. Nya vänner o bekantskap ska få öppnas o möjligheten att lära sig engelska kan inte bli bättre än att bo  ett engelsktalande land.

Alla mina vänner o min familj kommer jag sakna, men som sagt, jag är bara 24 timmar hemifrån om det skulle vara något. Världen är inte så stor som den en gång var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0