Måndag den 2 mars

Natten gick jättebra. Det är vanligt att man vaknar o vill gå upp. Jag vaknade en gång men envis som man är så tvingade jag mig själv att somna om. Det var inga konstigheter att gå upp tidigt på morgonen. Jag fick hoppa direkt in arbetet o det är la inte så dumt. Eller ja, det är väl inte riktigt sant heller för jag mest iaktog tycker jag.

Det som främst ska göras på morgonen är barnens lunchboxar o göra fint i köket efter frukosten. Sedan blir det at köra barnen till skolan. Hur lyx är inte det att börja skolan 8.45! Det gör de flesa skolorna här om jag har förstått det rätt. Sedan finns det möjlighet att ha barnen innan o efter skolan, men det ska vara väldigt dyrt. Det är nog den största skillnaden mellan Sverige o USA är att man betalar verkligen för allt, ALLT!

Efter att vi hade lämnat barnen fick jag vila lite, sedan tog M mig på sighseeing i Georgetown o han bjöd på lunch. Trevligt trevligt! Först kändes det som massa massa folk o bilar ska vi inte ens tala om!

När klockan blev tre var det dags att hämta barnen o jag fick leka med lego, spela massa spel, samt pärla o rita. Det är nästan som dagis men man har med tid med barnen.

Man kan säga att mina arbetstider är en stund på morgonen o sedan hämta barnen vid tre o sedan slutar jag efter middagen. Det är helt annorlunda än det jag hade i Schweiz o jag trivs så jättebra :)


Georgetown - Wisconsin and M street

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0