Första fredagen

Idag fick jag ett underbart erbjudande, av N. Föräldrarna har sagt att källaren är mitt ställe o att jag inte ska störas när jag är där. Jag är nog inte lika "stäng" på det. Är det så at någon behöver hjälp är det självklart att jag kommer, om jag är tillgänglig vill säga (vilket jag mest är). Så på mina timmar jag var ledig mitt under dagen kom N ner o frågade mig en fråga som rörde mig så:

- "Caroline, vad gör du?"
* "Inte så mycket. Skriver lite på datorn. Hurså?"
- "Jag har ingen att spela med. Kan jag spela med dig?"
Ler stort! *" Ja det är klart jag kan. Kommer om en lite stund bara!"

Oh, barnen är så härliga =)

.... tyvärr är det inte lika kul att bli slagen i shack!



En regel som finns i familjen är - Pizzafredag! Wow, vem kommer vara den rullande bollen till sommaren. Haha, ja förhoppningsvis så är det inte jag. M o jag gjorde hemlagade pizza, eller ja, det blev bara en o det var nog mest M som gjorde pizzan om jag ska vara ärlig. Jag tittar o iaktar,ooooh.

Lyckad som man är emellan åt så glömde jag min mobil i källaren o kom på det typ halv 8 på kvällen. Kan ni förstå att jag överlevde hela e.m. utan min mobil? JAG VET! Jag tror knappt det själv =) Jag hade då fått tre mess. Jag vet, lugn dag! 
    Det var meningen att jag o U skulle göra något denna fredag, min första fredag, men efter att ha läst alla mess så var det jätte peppt i första, lite sådär i andra o tredje, blää, hemmakväll typ. Fast man är ju klockren o lyckas smida järnet trots att det var rätt svalt o beslutet blev att jag - JAG - skulle åka o hämta henne o hon skulle sova över o vi skulle ta en trip till Georgetown. Just det, paniken där. - JAG- Nu var det ju så att U inte hade någon bil, vilket då betyder att moí ska köra. O jag har ganska ofta bil, lyxlyx, i know! Ja just det, paniken! - JAG - skulle då åka o hämta henne, det är mörkt, det är trafik (inte som skogarna i Reftele må jag säga) o människor o rödljus (är det något rött i skogen, bör du stanna o tvätta bilrutan typ!) o ja, jag kan bara fortsätta. Jag vågade inte fråga direkt ut angående bil o hela den biten, utan jag slingelfrågade mig fram men M knäckte mig. 
"Behöver du bil att hämta U?" Ja, jag medger, jag tittade ner i bordet "Mm, jag tror det". "Kan du vägen nu tror du?" Här börjar utfrågorna typ. "Njo, jag tror det" Efter den meningen, lägg till mitt största leende..... plus lite osäkerhet, precis, där har du mig! "Oki, du kan ju ta GBS med dig!" "Tack M"
   Skakningar kom, mm, helt klart, Jag sprang ner till mig o började fixa mig. Bio skulle det bli tänkte vi. När jag hade varit nere i två min kanske hör jag mitt namn. "Caroline, om du är klar om 5 min kan jag köra dig om du vill!" Jag kan inte säga att jag inte har det bra. U blev lite sur över att jag inte körde, men det kunde jag ta. Haha. Inte ens övningskör du blev kommentaren efter att jag inte körde, haha!

Kvällen var ju inte slut där o vi fick ta caben ner till Gerogetown o det var jag som körde, faktiskt! Men vad jag skakade o det sa jag till U, vilket jag inte skulle ha gjort. Hon är värre än mamma! Hon gör ett stort hål i bilen. Vem ska betala det i slutändan? O nej jag är inte så hemsk att åka med, utan hon är bara inte van vid att åka med, inte ens hennes mamma är hon lugn med, säger hon i alla fall. Det ända felet jag gjorde var att jag inte satte på lyserna på, ooops. My name is Caroline by the way and i´m Swedish, smile!
    Trots att The Domastic Employee var ledig blev det ingen alkohol o ingen bio. När vi väl kom ner till Gerogetown gick vi bara upp till M Street, in på Starbucks (my favorite café) o jag fick min efterlängtade choklad. Ni ska bara veta hur besviken jag blev. De har bara tre olika sorter. Det kanske inte är min favorit längre, men jag har inte varit på några andra café så jag vet inte än. Sedan gick vi ner till floden o satt o pratade bara. Vi var det romatiska paret, haha!
    Sedan var det att våga sätta sig bakom ratten igen o hem. Gick så smidigt. Tur att det var mörkt o att hastigheterna bara är 25 m/h.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0