Från flygresan till Sverige - 9/6

Nu sitter jag på flyget hem till Sverige. Det är lite roligt att jag kan både kalla Sverige o Amerika för hem. Innan var jag väldigt anti att säga hem till Sverige, men jag kan inte neka att Sverige ligger mig till hjärtat o kommer alltid vara mitt hem. Det är där alla mina barndomsminnen finns, det är där alla mina barndomsvänner finns. Det är där min familj o släktingar finns.

Det är ingen som vet om att jag är på väg till Sverige nu. Alla tror att jag kommer hem på fredag, men surprice surprice! Hemma redan två dagar tidigare. Haha ska bli roligt att se alla minner. Jag tror att mamma anar något, men jag är inte säker. Hehe, vi får se när jag kommer hem.

Tisdagen var rätt stressig men jag klarade mej igenom den med både en starbucksträff med Vilma, helbensvaxning på Annies Nails, souvenirshopping in i det sista, plus få mina kläder att torka i rusningen medan jag duschade o fixade håret. Jag vet att jag har glömt att ta kort på huset o på den underbara poolen, men lite kort har jag allt. Hoppas jag! Jag glömde även min CDskiva som jag fick av älskade Monica, i bilen dessutom! SUCK. Men men, det får gå ändå!
     Något jag grämer mig för är att jag inte har någon studenpresent till Panne, hon visste inte vad hon ville ha o jag har väl två saker i huvudet nu som jag kan tänka mig köpa, men då får jag skicka dem med Frida eller så får jag skicka den med posten. Jag får se. Kanske till och med så att Pernilla kommer över till mig i sommar eller hösten. Det hade ju varit så nice!

Det känns som hela min sommar kommer bara springa iväg! Så hemskt. Tror jag räknade att jag skulle vara ledig i elva veckor o praktiskt taget är redan sex av de veckorna redan planerade. Hmm Inte bra! Jag tycker inte om att vara uppbokad. Jag vill ta det som det kommer, spontan o flexibel. Det tycker jag mest om. Fri som en fågel, mhm. Det är jag!


Resan i alla fall till Sverige har tagit längre tid än väntat. På grund av oväder fick vi vänta till klockan nio på att flyget skulle lyfta! Planet skulle ha gått 17.10 tror jag! Nästan fyra timmar försenade. VIlket då leder till att Ulrika missar sitt plan till Stockholm. BIG TIME! O jag missar tåget hem till Reftele vid nio. Kanske om jag har tur, beroende på när min väska kommer, kommer jag med tåget som går någon gång vid elva. Jag vet faktiskt inte vilka tåg som annars går. Något går ju, det vet jag. Men efter ha sovit dåligt mellan måndagen o tisdagen o nu även på planet, känner jag att humöret inte är det bästa. Jag känner mej som en fem åring i humöret! O är det något litet som går emot mig så blir jag vansinig typ o surar som bara den. Suck! Hur ska detta gå!


Mina planer är i alla fall att gå upp till Nona på jobbet o ge henne den stora äran att träffa mig. Sedan får jag se om det blir Pernilla eller familjen. Ska försöka låna bilen så jag kan åka hem till Frida o surprica henne =) Det vore så kul! Hela jag blir en stor surprice! Haha, känns nästan som man är jultomten o alla barn blir lyckliga.


Det är mkt som händer när jag är hemma i Sverige. Trots att jag sitter på planet hem till Sverige nu så längtar jag tillbaka hem till Amerika. Värmen, poolen o alla underbara vänner. Jag blev så rörd över Vilma. Hon är verkligen underbar!

I alla fall så ser jag jätteframemot att få träffa alla vänner hemma i Sverige o jag har märkt att det är fler som står kvar än vad det gjorde efter Schweiz o om det inte är fler vänner än jag åkte. Lite kul faktiskt. När man är glad o lycklig då har folk lättare att behålla kontakten. Det har jag egna erfarenheter av. Något som jag känner är att jag inte vill träffa två stycken gamla vänner. De kapitlet är avslutat o klarar mig gott o väl utan att träffa dem. Som sagt, men har kontakt med dem man mår bra av!

Vad jag ser mest iframemot är nog att få åka till Dalsland. Det var några år sedan jag var där. Jag har haft en obeskrivlig längtan att komma dit, komma hem på något sätt trots att det bara är vårt sommarställe. Jag kommer ihåg att jag vill ta Alex (mitt ex) för två år sedan, för det var då min längtan kom, men det blev aldrig av o tiden efter det har både varit mörk o ljus o bara sprungit iväg. (Oj nu var det någon som drog upp för ett fönster. Det var helt ljust ute! Haha å klockan är bara halv två för min del! Känns helkonstigt!)


Jag har många andra ärende att göra förutom att ha så mkt kvalitetstid med mina vänner. Det handlar även om att umgås med min bror o mamma, samt även min syster o hennes lilla dotter. Oh det är så länge sedan jag träffade henne nu. Mamma berättade att hon äter banan nu. Hjälp, är hon så stor! Jag har ju extra hand om lilla a som är 17 månader o det är ju hur mysigt som helst. Man blir ju sugen på att skaffa barn själv, men icke. Det får allt vänta några år. Även om man ses som vuxen o mogen är jag verkligen inte redo för barn!


Mamma har även kollat upp frisörtid o tandläkartid som jag har nästa vecka. Innan dess så ska jag ha besökt både farmor mormor o morfar. Kanske gå på en promenix i Vmo med Niklas. Jag får se hur det blir med de planerna. Jag hade tänkt att jag skulle gå ut o festa på logen men Mia berättade att det inte var någon logen denna helgen. SUCK, är det inte helt självklart, men det känns konstigt. Hade de inte stängt förra helgen? O kommer de inte har stängt över midsommar? Ingen aning, får ta en koll på detta. Sedan vill jag även hälsa på min familj i Halmstad. De åket hem nu med, fast inte fören på lördag.


Nej nu ska jag nog inte skriva mer. Jag får skriva mer när jag sitter på tåget tror jag. Jag börjar känna av att mina fötter börja somna o näsan är helt torr. Helt otroligt vad luften är torr på planet o varmt! Pust jag kommer få en chock när jag kliver av. Från ha haft 30 grader i skuggan till 15 plus i solen! BRRR!!! Det är kallt! Men det är mkt annat som tar igen det!

Godnatt vill jag säga men jag vet inte rikigt om det stämmer. Jag ska försöka sova lite till. Tror vi landar om två eller tre timmar. Jag vet inte riktigt exakt. Men men. Tiden är dryg, det är en sak som är säker.,..


Kommentarer
Postat av: EmmaEriica

Hejsan! Förlåt om jag stör :(

Jag har dagens fråga nu i min blogg.

Och dagens fråga är; Om du fick tre önskningar,

vad skulle dom vara?

svara gärna i min blogg

http://emmaeriica.blogg.se/2009/june/dagens-fraga.html#comment



förlåt att jag stör ännu en gång!



Tack!

2009-06-14 @ 16:07:08
URL: http://emmaeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0