Small roadtrip in US


Jag och min vän Frida har varit ute på en liten roadtrip i Maryland och Virginia. Det har varit den mest fantastiska upplevelsen på länge! Det har varit helt galet och jag är stolt att vi lyckades så bra som vi gjorde.

Jag har gått rätt mycket på känsla o Frida har suttit jämte nästan helt ovetande vart vi är på väg. Vi började med att åka till Ocean City och det finns bara ett ord som kan förklara den staden - WOW! Jag bara älskar det så mycket! Tyvärr hade vi inte mycket tid där, men vi får la åka dit över dagen innan Frida åker hem till Sverige igen. Det är en jättevacker stad men 2 miles lång vit strand. Snygga badvakter var det där med ;)

    


Sedan bar det av till Chincoteague. Det är en liten ö utanför virginias halvö som är ett naturreservat. Litet samhälle, där alla känner alla! Det var väldigt fint, men det kanske är ett ställe man åker med mamma o pappa o inte två partypinglor som jag o Frida är. Vi sov över där o var en liten stund på straden dagen efter. Det var riktigt fint o vi såg även delfiner, fyra stycken. Först trodde Frida att det hajar, haha gulliga Frida!

 Flugan Myggan  



Eftersom jag hade fått en sån hemsk solbränna efter min tubtopklänning tänkte vi att hey, varför inte åka i våra bikinis? Ingen dålig idé! Förutom då att många tittade, verkligen tittade. Haha, men vem säger nej till uppmärksamhet ;) Vi stannade till helt oplanerat från början i ett samhälle som hette Jamestown tror jag. Verkligen en lite liten stad men en otrolig strand! Det var varmare i vattet än uppe på land o då var det 30 grader! Jag har aldrig frysit så! Helt konstig känsla. Det var en lugn strand. Inte stor, men lång!

Det var meningen att vi skulle stanna i ett lite samhälle på halvön o sova där, men det samhället var ingenting så vi åkte vidare. Över en fantastisk bro mellan halvön o fastlandet i Virginia. Det går inte förklara med ord hur vackert det var! Det måste verkligen upplevas!

Väl över bron stannade vi till på Virginia beach, det är en stad eller ja, jag vet faktiskt inte om det är det men jag tror det!Vi kolla in på ett Motel precis på stranden o de ville ha $160 för en natt. Det var vi inte riktigt redo att betala! Bara över gatan gick vi in för att kolla på Inn om det var billigare, det var bara $109 för en natt. Shiiiit tänkte vi, fast det kanske är de priserna på ett sommarparadis! Vi svängde in på en parkering o slog upp kartan. Två blondiner i en diplomat bil o en stor karta, haha inte konstigt att det kom fram folk o frågade om vi behövde hjälp. Vi tackade nej!

Jag slog på boende på gbs o fram kom det ett motel som man kunde kolla in tänkte jag. Tredje gången gilt, vi betalde bara $60! Helt nice!!! Viserligen var det ett hemskt o illaluktande rökrum vi fick men vi skulle ju bara sova där!

Vi slängde av oss kläderna o begav oss till havet. Fem minuter till den mest fantastiska stränden (eller det ligger mellan Ocean City o Viriginia Beach - Det är två helt olika stränder o båda är så otroliga!) där vi låg lite o badade. Sedan var det att göra i ordning oss för att käka lite mat!

Vi gick längs stranden först, sedan kom vi ju på att restaurangerna stänger! Shiit, inte igen! Vi satte oss inne ute på Timbaktu där vi blev uppassade som bara den. Helt otroligt hur svenska tjejer är popis! Våran servetris gav oss hans telefonnr, o vi mötes upp lite senare efter hans pass. De andra männen får man nästan säga, ville gå ut med oss också men vi dissade dem, oops sorry!

Windsor, som han heter, tog oss på en strandpromenad, till en bar o ut på piren. Där fanns det en indian som skulle visa Frida hur man fiskan o så. Tyärr fick hon ingen fisk men de var ett par grabbar som fick upp en lite haj. Det är nog det coolaste jag har varit med om. De är verkligen sträva på ena sidan o hur många tänder som helst. Finerna har även en konstig känsla!

Vi var ute till två halv tre någon gång. Det var riktigt trevligt, fast att killen var lite halvwied!

Planen var att vi skulle gå upp kl 8 för att gå till stranden o steka. Vi vaknade upp lite innan tio! Oops. Det blev en två timmar på stranden. Trots det brände jag mig så otroligt på ryggen!

Hemresan skulle vi åka genom Williamstown men som sagt, jag gick på känslan o svängde av o körde via Yorktown. Ett jättefint samhälle men vi stannade inte där så länge. Vi resonerade lite så att åka motorvägen ger oss inte så mkt så vi åkte småvägarna hem till DC. Jättevacker natur finns det här som man faktiskt inte tänker på. Att åka småvägarna o över alla dessa vackra broar, wow det är något som alla borde få uppleva någon gång =)

Väl hemma i DC var jag så sjukt trött o sov nonstop i 11 timmar! Sjukt skönt!

NEXT STOP NEW YORK CITY...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0