Shopping!

Det finns hur många jäkla märken som helst kan man välja o shoppa (beroende på hur mkt man vill lägga). I Sverige måste man nästan åka till de stora städerna för att komma i kontakt med de stora märkerna. Själv är jag ett stort fan av Gucci, Victoria Secret o Guess! Guess o Vicoria Secret är väl inga prisklasser jämförelse med Gucci, men jag har bestämt mig för att köpa en väska från Gucci, det kan gå på runt $1000 men det är det värt tycker jag.

Jag o Frida var o shoppade loss i tisdag o då blev det mkt Guess, som sagt, jag älskar guess! Det är inget överklassigt o inte överdrivet konstigt mode på de heller. Jag köpte en väska, ett par solglasögon, armband o ett par flippflopp. Not bad ass at all!

Att bo o leva det liv jag gör nu är att leva i en prinsess värld egentligen. Att vara domastriv employee/nanny/bbs/aupair kanske inte är det bästa, men detta är nog det bästa jag har gjort i mitt liv. Min värdfamilj är underbar, lätta att göra med, kommunikationen suvären!

Räknar man på min lön så har jag bättre betalt här än vad jag hade hemma i Sverige. Ja det låter lite otroligt men det stämmer. Jag har mat o boende o bil betald här. Visst, jag kanske tankar ibland men bensinen är som sagt två tredjedelar billigare här än hemma i Sverige. Så det jag hade kvar efter alla utgifter var betalade hemma i Sverige har jag bättre betalt här.

Att ha allt så nära o bra blir man lätt bortskämd! Jag håller just nu på att byta ut min underkläderlåda till bara Victoria Sectret. Jag har inte känt på något bättre. Haha en rolig kommentar Frida sa när hon skulle testa en BH på VS var: "Jag vill gärna ha ilägg i för att de ska se lite större ut!" Mitt svar var bara Testa den först! Inne i provrummet hör man "Shiit, vilka boobs man får. Åh var sköna de här!"
Jupp sanning upp till himmeln, VC är experter på underkläde! Frida kom dock ut i sin gamla BH men i nästa affär bytte hon till en av sina nya BHar o ytterligare en klockvaken (klockren!) kommentar: "Välkomna tillbaka!" Haha, min Frida!

Så flyttar jag hem till Sverige igen då blir det att spara pengar i månader för att att åka o shoppa sönder mig i Paris eller London! Varför lägga pengar på det alla andra har när man kan åka en weekend o köpa en hel ny garderob för 5 000 10 000 kr? Det är inte så att jag bojkottar affärena i Sverige, jag älskar H&M här, men inte hemma!



De största missarna Sverige har är NADA STARBUCKS o NADA VICTORIA SECRET! Pinsamt egentligen....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0