Positiv energi!

Jag försöker lära Vanessa om positiv energi o positiva tankar. Det är rätt roligt faktiskt. Det är svårt att hela tiden tänka i positiva banor, eller det är faktiskt lätt men svårt i början kan man mer säga. Det finns visa ord som man ska undvika - inte, aldrig, behöver o måste. Visst jag använder dessa ord men kanske lite mindre än vad jag har gjort.

När vi blev ensamma bestämde jag att hon skulle skriva en tankekarta med "life is perfect" i mitten. Det var mkt krångel, det kan jag inte neka. Det var en liten rolig incidens tidigare idag när Vanessas "huspappa" kom hem från massagen. Jag uttryckte mig för något på liknande sätt "Tänk positivt!" o till svar fick jag "You're swedish, you are always so full of positive energi!" Haha, är vi så positiva, det är alltid roligt att höra=)

I alla fall så fick Vanessa sitta ner o skriva ner sina tankar till "Life is perfect!" o vi diskuterade saker fram o tillbaka. Fast jag tror nog allt att jag fick henne att se saker lite ner positivt. Jag rev ut pappret hon skrev på o la den under hennes huvudkudde så varje gång hon går o lägger sig ska hon titta på pappret o tänka positivt o varje morgon med. Om det är så att hon känner sig lite nere är det också ett bra material som kan tas fram. När man är nere så är det bra att ha saker som gör att man kan se på saker på ett positivt sätt igen. Jag gjorde min egna tankekarta med med en annan rubrik - "Things which make me happy" och jag kan väl säga att jag har kommit en bit på vägen med mina positiva tankar o skrev ner hur mkt som helst. Se om jag kan ta en bild på det o lägga in så ni få se lite. Det är verkligen något jag rekommenderar. Jag har även en visionskarta hemma i DC som jag tittar på varje dag, läser det jag har skrivit som fyller mig med målmedvetenhet, lycka o drömmar. Jag praktiskt taget älskar mina drömmar. Vissa kanske tycker de är lite överdrivna men det är de som drar mig framåt i livet =)

Jag hoppas att jag tar till mig allt med positiv energi så att jag klarar mina hinder i livet mkt lättare än vad jag har gjort i min tonår. Ingen kan säga att livet är lätt, men man kan göra det lättare än vad man tror! Alla möts vi av hinder, det är för att vi ska lära oss, inte för att bestraffa oss. Jag är inte rikigt så troende till någon gud, jag tycker faktiskt det låter som idiotik i bibeln, men jag tror faktiskt det finns något större där ute som vakar över oss. Det gör ont i mig att säga att man kan skapa sitt liv till perfekt eftersom jag vet att det finns en kvinna som har gjort så starkt intryck hos mig o hon har förlorar två värdefulla människor i sitt liv, sina två döttrar. Att säga till henne att hennes liv är perfekt o att allt som sker sker med en mening. Det gör ont att tänka positivt då, men ändå tror jag så hårt på det jag säger. Vi lever för att vi ska lära oss. Jag vet när en killkompis dog i en bilolycka hur nergången jag blev o hur jag mådde när min bror hade cancer o i samma veva bodde jag under hemska omständigheter. Om någon hade sagt det jag säger idag till mig hade jag nog bitchslappat personen, men när jag ser till det idag, låter det helt bra. Det jag gick igenom då är en kunskap som jag för med mig i liver o har hjälpt mig att växa.

Gå igenom kärlek, sorg, lycka, vänskap, tragedi - lev o lär! Alla bär vi på en magisk kunskap

Love CL ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Tankens kraft kan göra mycket!:.)) Kul att du sprider lite av den svenska positivismen;.))

2009-07-24 @ 09:50:57
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0