NYC

Nu sitter jag på bussen hem till DC från New York City! Det har varit en magisk upplevelse, där det har varit hyfsat tidiga morgonar o sena kvällar. Det bästa är nog att jag fick uppleva staden första gången med min BFFE Frida...! Vad kan man mer säga än att NYC är magiskt! Verkligen det är det. Jag tror det är en stad som man antingen hatar eller älskar. Som ni förstår är jag den som älskar den. Trots att vi har spenderat lite över 200 dollar på shiit (BOKSTAVLIGEN!!!) så är det inte de småsakerna som kommer förstöra min syn på staden! =)

Vi tog en busstur där man fick allt möjligt med. Själv tyckte jag det var dyrt med 30 dollar för en rundtur i DC men det är fasiken billigt i jämförelse till NYC! Helt klart! Vi betalade 54 dollar/pers men vi fick en hel del. Tur att man är blond emellan åt kan jag säga.

I detta "busspaketet" fick man två olika busstursguider i NYC, en kvällstur, båt till Frihetsgudinnan (ja vi har sett henne ^^ Fast var liten hon var!) o gratis inträdde till några museum. Det var en hel del saker på biljetten. Vi tog tyvärr bara bara ena busturen i stan [Vi hann inte med den andra pga av en FJFH till en tjej som sålde oss en ompysslingstimma hos en frisör. Inte mkt tal om detta för det gör mig vansinig o vilket J bedrägeri!!! Iaf jag har lärt mig att man ska inte betala något i förhand, inte prata med främlingar som vill komma fram o sälja något o planera! Något jag lärt mig hårt i NYC o som jag kommer få mer lärdom i US.] men vi fick i alla fall en inblick på downtown kan man säga. Tiden igår bara försvann men vi träffade tre norska tjejer som också blev lurade på samma hårsalong som vi åt middag med. Mkt trevligt folk från Norge!


Idag hade vi en ganska planerad dag o det har bara flytigt på hur bra som helst. Vi köpte våra biljetter igår som skulle vara i 48 timmar (bara bussbiljetterna egentligen) men med ett flytt att komma ner till båthamnen där våran guidbåt skulle gå ifrån till att stå i fel kö, till att prata jättevimselt med en informationskille till biljetter i handen! Det är lyx. Haha, det är bra att vara blondin o förvirrad ibland. Man ska egentligen inte vara förvirrad i NYC men där det bara finns massa turister o polismän o guider går det bra att agera lite lost ;) Trots att våra biljetter var en dag gamla så fick vi åka båten. Det var sjukt varm men helt klart värt det när vi såg frihetsgudinnan. Fatta vacker hon är, fast liten. Jag trodde hon skulle se mkt större ur. Iofs kan det bero på att alla byggnader i NYC är grymt höga som gjorde att hon såg så liten ut.


Vi tog oss även tiden att besöka där WTC stod o det blev en liten besvikelse hur det såg ut men att komma lite längre upp på gatan o se hur de tänker göra en minnesmoment till alla de som förlorade sina liv o en gegantisk byggnad mitt i allt gjorde det så mkt bättre. Jag o Frida har verkligen tagit kort på hur mkt saker som helt man aldrig riktigt fått en bild på oss tillsammans men idag kom det var en kvinna o frågade om vi ville ta kort på oss! TUSEN TACK, fast jag vet inte hur vi ser ut :P


Nu är det bara en o en halv timma kvar. Rätt lugn bussfärd tycker jag. Läst lite tidning o nu sitter o skriver här. Frida är la mer den som har panik över att åka buss. Allt är så "suck" jobbigt.

Det är rätt cool tanke att man är en av de få i vår vänskapskrets som har fått möjligheten att komma till NYC o jag säger bara det:

Ta chansen o åk. Antingen älskar du det eller så gör du inte det! Det är en chans som bör vågas ta! =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0