Mitt egna hem!

Själv är jag uppvuxen i en stor familj. Tre syskon, 7 år äldre syster, 16 månader äldre syster o 6 år yngre broder. Ja jag kan inte neka till att jag var nog den som var mest dramatiskt. Duktig i skolan men med för lite uppmärksamhet från föräldrarna. Vem vill inte visa upp att man är duktigt, men när man är duktigt o inte får den beröm man önskas få för det är en självklarhet att man är duktigt. Hmm ja, ju mer jag spekulerar i mig själv desto mer ser jag. Rätt intressant liv jag har levt så här långt.

Nu bor jag med en ny familj, två föräldrar o två bar o så jag - Nanny! Även om M o K inte är mina föräldrar utan mina arbetsgivare är jag varmt välkommen in i deras hem o liv. Det är verkligen jätte härligt o jag känner faktiskt att de är min andra familj, trots att jag inte behöver det.

Nu när jag är husvakt i sommar kan jag inte låta bli att njuta. Jag har världens mysigaste hus, lite skrämmade som ni vet, men det är tyst o lugnt o jag kan praktiskt taget föra vad jag vill. Jag är ägaren av huset.

Nu när jag sitter o bloggar, nu har ja hämnat inomhus för laptopen dog nästen, så kan jag inte heller låta bli att njuta av städerskan som går runt o pysslar. Det är verkligen en lyx med städiska. Det var inte planerat att familjen skulle ha en städiska men ja, hon kom med huset, hur man nu ska säga. Ägaren av huset hade henne som typ en nanny när hennes barn var små o sedan när de blev större kom hon bara två ggr i veckan o nu när K o M är hyresgäster här bestämde de att de ger henne en dag. Det blir verkligen rent o fint.

Det får mig att tänka till Sverige, till mitt barndomshem, där min mamma jobbade fulltid, tog hand om fyra barn (nästan fem med pappa då), tog hand om ett hushåll o matlagning o en hund o tre katter. Självfallet fick vi alla hjälpas åt men det varmkt suck o stön över det hela, det kan jag inte neka. Vem har inte varit en stönande o suckande tonåring som bara måste strunta i sina föräldrar?
Nu när jag ser tillbaka är min mamma otroligt stark o dragit ett jättelass. Här i Amerika är det många som har en städiska o det är något jag vill ha med. Inte nog med att jag sparar så mkt tid med att städa, mamma städade minst en timma varje dag o då är inte mat o inhandling inräcknat. Man kan spara så otroligt mkt tid med en städiska o man ger även en annan människa ett jobb, ett jobb ingen maskin kan ta ifrån dem.

Så tummen upp för städiskor i hemmet! Jag ska helt klart ha en när jag skaffar ett eget hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0