Huset larmat

Jag känner mig helt nojig nu efter att Frida har åkt. Jag har larmat huset, när jag sover i alla fall. Suck, igår var det helt creepy. När jag o Mon satt ute o drack lite vin o pratade så kommer det en orm som slingrar sig framför våra ben, en liten snok.

"Sista gången jag såg farmor, sa hon hej då! Jag sa till henne att vi kommer ses nästa sommar men hon sa nej. Visst kommer vi ses nästa sommar, sa jag övertygat. Nej, sa hon igen. Snoken har legat på stenen!
Tre månader senare gick hon bort.
                                                                                             /Historia från min moster, midsommar
Min släkt innhåller mycket mystik o intressanta saker. Det visade sig i sommar när jag var hemma i Sverige att man kopplade min gammelfarmor med  snokar. När någon gick bort i min gammelfarmors omgivning kom det en svart snok med gula fläckar runt  huvudet o la sig på stenen utanför huset.

Det konstiga som jag känner är att jag har haft en otäck känsla de senaste dagarna, innan Frida åkte hem o igår kom känslan tillbaka. Kanske är det en noja över att vara ensam, vem vet.

Fast det är rätt skönt att vara själv, fast jag kommer inte i säng i tid, helt klart. Nu är klockan snart halv tolv. Dags att gå upp kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0