How it that girl?


Ibland kan jag bara få för mig att måla o det konstiga är att jag alltid målar samma sak, en flicka! Jag vet inte varför, det blir bara hon. Några säger att jag är duktigt att måla, men jag kan inte hålla med det riktigt för det enda jag kan måla en henne. Vem är hon? Jag vet inte! Är det kanske så jag vill se ut? Är det min dotter som jag kanske kommer få i framtiden?

Ja när jag målar så sätt många tankar igång. Något jag ser i bilden är en ensamhet, nedstämdhet men otrolig vacker. Hur jag än gör så blir bilden aldrig lycklig! Gah, det gör mig tokig.
Det är inte så att jag bara kan sätta mig när som helst o måla bilden av flickan. Det måsta komma av sig själv, ungefär. Skulle jag sätta o måla när som helst, blir det typ dåliga sträckgubbar! Helkonstigt. Vem är denna flickan som jag målar av? Frågor som bara mitt inre kan svara på. Kanske borde göra en rejäl rensning o klarna upp saker i mitt liv....

Min älsta syster är ryssligt bra på att måla, skapa saker ur ting, sand som snö. Hon är en äkta målarska. Jag minns när jag var yngre hur avis jag var på att hon var så duktigt på allt. Måla, spela piano, kunde kommunicera med killar. Ja allt!

Kanske lägger ut bilden senare, om jag får för mig att leta upp kameran! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0