Gröndag

Ja så blir det om man översätter Green Day! Man ska inte översätta alla saker kanske för det låter lite konstigt ;)

I alla fall när jag kom hem igår var det ganska snabbt att göra sig i ordning till att gå på konsert! Det var inte alls samma temperatur som i Martha's Vineyard. Igår var det väldigt fuktigt o varmt. Det var 31 grader när jag lämnade Ulrika hemma hos sig - kl 23.46! 31 grader!!! Visst det är inte som 31 grader hemma i Sverige men det var fortfarande varmt.

Jag skulle vara hemma hos Ulrika innan sju, vilket jag var. Jag klarade körningen på mindre en 14 min o då körde jag lugnt! Vanliga fall brukar det ta 17 min. Jag var där en minut över sju men ingen P sågs till. Hmm, vi väntade o väntade. Halv åtta när konserten började kände man hur det började krypa i kroppen! Var är hon! Hon lovade att hon skulle vara hemma innan sju o så mkt trafrik var det verkligen inte! Klart i ringer vi men får inget svar, en minut senare så parkerar hon på garageuppfarten! Det är inte det lättaste att jobba för diplomater. De gör verkligen ett otroligt jobb o går verkligen in för det (inte som SVT visade precis!!!!). Vi ska vara tacksamma för våra diplomater som representerar Sverige!

I alla fall, in fort som tusan i bilen o köra ner till downtown. Tyvärr var inte trafiken den bästa ner. Suck, vilka slöisar vi kom efter o flera polisbilar fanns det. Blää! Jaja, vi var nere i downtown vid 20.20 ungefär o sedan fick vi springa till konserten, hämtade ut våra biljetter o sedan finna våra platser. Vi hörde hur de spelade o det bara kröp i kroppen! JAG VILL SE DEM NU!!

Väl framme vid våra platser - vi trodde vi skulle ha ganska dåliga platser men icke! - sjöng vi med på låtarna o hejade med! Det var en så otrolig känsla. Green Day verkligen bjuder på en show. De bjöd upp flera från fans från publiken som fick joina dem på scenen. Det var en liten flicka som fick komma upp o det var helt otroligt. Det var flera som fick komma upp o sjunga o en fick spela Bille Joes(sångaren, gitarrist) gitarr! Det var helt sanslöst.
Det var mkt eldflammor, fyrverkarier o annat skoj på scen. De är rysligt bra live!










Kan ni se honom - Bill Joe? Han var rysligt nära oss ^^ wow





Yes, toapapper o vattenspruta ;)



Haha, fina hattar de tog på sig ;)



Jag bara tycker han ser så läcker ut, tom med med rosa kaninöron o solglasögon



Ligger på golvet o spelar o sjunger - så lugnt!



Tills de drar igång igen ;)



Killen i blått var han de bjöd upp att spela med dem! Awesome...!



Jättebra avslutning!

Vi trodde vi hade missat nästan hela konserten när vi var en timma sena, men de höll igång till halv tolv! Helt otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0