Antivirus - BULLSHIT!

När jag satt inne på Farm Town på Facebook (tyvärr kommit in i den vevan igen) ändras min skärm plöstsligt till till min "Dator" där det står att jag har Worms, Trojaner och något mer var det. Det var inte lite saker man hade med om man säger så. Självklart freakar man ut! Jag gjorde det i alla fall. Det lustiga var att jag redan hade gjort en viruskontroll bara några dagar sedan o fått tag i sex virusliknande program. Självklart tog mitt egna antivirus program bort detta. Men i all kaos med att datorn gick segare fick jag panik o accepterade hjälpen som jag fick av Personal Antivirus. Med programet visade sig att jag hade närmade 600 olika virus/spion länkar i min dator! Kan ni fatta min panik? Jag är inte superinterligent när det kommer till datorer men virus vet jag att det vill man inte ha på datorn. Jag tittade runt lite o väntade på att den skulle söka igenom mina filer som jag fick en dåliga känsla om det.

Jag kom på att jag precis hade kört mitt egna virusprogram då o startade om mitt egna. Medan Personal Antivirus hade hittat 20 olika virusprogram hade mitt inte hittat något! Datorn var suger seg o jag kunde inte göra något, så jag stängde ner alla program, även antivirusprogramen.

Jag får höra att jag ska följa de känslor som jag får, o eftersom Personal Antivirus inte kändes för bra gick jag in o sökte på google (jag älskar verkligen google) o fick fram det här:

Personal Antivirus (PersonalAntivirus) är ett falskt spion program borttagnings verktyg. Personal Antivirus beter sig på ett aggressivt sätt. Personal Antivirus visar falska spyware detektioner rapporter som skall hota användarens dators system. Detta program försöker att skrämma dator användaren till att tro att deras dator kan vara i stor fara, det kanske kan sedan hjälpa till med att användaren köper den "Fulla" versionen av Personal Antivirus för att eliminera hoten. Personal Antivirus installerar sig själv på användarens dator med hjälpen av en Trojansk häst eller så kan det bli ned laddat manuellt genom att besöka vissa hemsidor. Personal Antivirus kan också försämra användarens dators prestanda och visa störande pop-up meddelanden innehållande olika annonser. Internet användandet kommer definitivt inte att förbli ett nöje med Personal Antivirus installerat på användarens maskin. Radera Personal Antivirus så fort som det går.

Ja, så nu har jag raderat allt som gäller med Personal Antivirus o kommer bara att använda mig av mitt egna skydd! Det är det jag litar på!

Så till er läsare, se upp för Personal Antivirus!!!!




Jag bara avskyr människor som lägger tid på att förstöra för andra!!!! Väx upp j****a virusskapare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0