Varför bloggar ...

                                               Varför bloggar man?



Ja den frågan har jag fått några gånger av familj o vänner. Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag bloggar. Jag ahr gått o funderat på det hela dagen.

Detta är inte den första bloggen jag har o inte andra heller utan den tredje. Har faktiskt igång tre bloggar, men denna är den enda jag är aktiv på. Varför jag började blogga var för att jag skrev en novelliknande berättelse som Nona tyckte att jag skulle lägga upp. Sedan var det att en dåvarande vän också bloggade o det verkade intressant. Jag har bara bloggat sen oktober förra året, men är ingen vidare bloggerska om jag får säga det själv o jag svårt att kalla mig själv för bloggerska. Jag är inte som Blondinbella eller som Kenza, som skriver allt från sina egna liv till kändiskap, inte heller är jag som
MammaMelissa eller som EllaMarie som har egna barn o äventyr o känslor att skriva om...

Att det sedan kan skramla in några slantar har aldrig varit min mening, så vad är min mening till att skriva blogg?

Alla som har vuxit upp med mig kan nog intyga att jag älskar att skriva. Säger jag bara hemligheten 1 så suckar många men även får nog ett leende på läpparna. Jag skrev nog den lästa berättelsen i 4:an så man var tvungen att skriva olika berättelse o sedan läsa upp dem för klassen. Om jag säger så, jag älskar att skriva o komma på olika berättelser, vilket gjorde att den blev mega lång att jag tappade klassen efter ett tag ;) ´

Så först av allt är då att jag älskar att skriva, men då kan jag lika gärna skriva dagbok. Det gör jag det med, verkligen saker som jag inte delar med mig med någon. Men jag är inte riktigt dagboktypen heller. Sedan att skriva i en bok tar mer tid än att skriva på datorn, man är alldeles för modern nu för tiden när det kommer till tekniken.

Så vad är mitt mål då förutom att jag får skriva? Om det inte handlar om pengar, handlar det då inte om hur många som läser den. Vad handlar min blogg om egentligen. Jag bor i Amerika o då handlar den främst om mitt liv som Domestric Employee, men eftersom jag har semester (bara en vecka kvar nu) har det inte blivit mkt om jobbet.

Jag älskar att hjälpa andra o ge andra en hjälpande hand o därför strävar att min blogg kan hjälpa någon annan. Att bara hjälpa en gör allt. Man kan hjälpa någon på många sett. Att man kanske själv funderar på att söka jobb utomlands, hur man kan känna sig i ett annat land, hur det kan kännas, det kan även hjälpa någon av mina vänner i Sverige att veta att jag mår bra o att jag trivs jättebra med det jag gör o har lite panik att kanske behöva återvända till Sverige till jul. Eller om det är någon som kommer in o läser o får ett leende på läpparna - det är nog det vackraste någon kan ge mig som svar. Att man läser min blogg som gör att den känner sig bättre.

Så är min blogg till att få så många läsare som helst o få pris o tjäna pengar? Nej vill jag skriva, men det känns som det skulle vara en lögn, jag vill att många ska finna in till min blogg o följa mig i mitt liv, men pris o pengar, nej det räknar jag inte med att få.

Så varför bloggar just jag?
För att jag älskar att skriva o jag älskar faktiskt upmärksamhet. Att få betalt för uppmärksamhet - NEJ! Det är inte mitt mål. Att skriva blogg om mitt liv blir även en liten berättelse om mitt liv i Amerika - min dagbok. Så min blogg är mitt liv, mina tankar o mitt skrivande o vem som helst som villbesöka är varmt välkommen.
 
                                                           ♥♥♥ CL ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0