Sold

50 öre är jag värd!

Ja i alla fall så har alltid min extra mamma sagt. Eller jag vet inte om man kan kalla henne extra mamma men hon är en kvinna i mitt liv, en kär väninna till min mamma. Hon sa alltid att hon skulle köpa mig för 50 öre o nu sa hon på facebook att hon hade köpt mig. Haha, men hon blev lite snopen när hon skulle behöva betala bröllop o allt! Då var det inte så populärt längre. Hon som bara trodde hon  skulle kunna leva på min förmögen hit, hihi! Oops, stackars Liz!

Jag frågade mamma innan jag åkte varför Liz alltid velat köpa mig, så länge jag kan komma ihåg har hon sagt det. Mamma berättade att hon alltid tyckt om mig o att hon gillar min charm. (ja hon vet inte så mkt om min svarta sida, haha =)) Jag har alltid gillat Liz men mamma berättade att min syster Alexandra inte var så förtjust i henne. (Jag o min syster har alltid bråkar, över små som stora saker. Tur att det har vuxit ur oss :)) Kortfattat kan man säga att vi det började med kamp om mamma från dagis. Men innan dess då de splittade oss på dagis satt vi så gott som ihop. Alexandra skyddade mig o jag talade för henne. Jag undrar hur våra liv hade sett ut om de inte hade delat på oss, hmm. Jag kan inte vrida tillbaka tiden o göra att jag fick mer tid med min syster, men jag kanske kan få någon annan att inte hamna i den sisten. Dela inte era barn på dagis! I alla fall, även om min syster inte kunde säga att hon älskade mig o att hon ville ha mig där så beskyddade hon mig från Liz. Hon ville ha kvar mig i henne liv.

Det är rätt mysigt faktiskt. Det är inte alltid lätt för visa att säga att de älskar någon men de kan visa det i handlingar. Är det någon som du inte är helt säkert på, om den älskar dej eller inte. Se till dens handlingar. Som sagt en bild säger mer än 1000 ord, så gör även handlingar. Handlingar säger mer än Jag älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0