Movie - Orphan

Jag har märkt att jag allt går mer ofta på bio än vad jag gjorde hemma i de smålänska skogarna. Jag undrar varför?

Jag älskar att gå på bio o jag har faktiskt tappat räkningen på hur många jag har gått på här. Igår kväll var jag i alla fall på bio med flicksen - Orphan. Ja vad kan man säga om filmen? Har den kommit till Sverige?

Handling:
Det handar om två föräldrar som förlorar sitt tredje barn innan förlossningen och mamman vill skaffa ett barn som hon kan ge sin kärlek till. De adoterar en 9 årig "rysk" flicka som verkar perfekt. Hon kan måla, hon är väldigt mogen för sin ålder o lätt att ha o göra med.
Men saker o ting börja hända kring henne o mamman börjar känna oråd. Förståndaren till barnhemmet kontaktar familjen för att se hur de går o mamman berätta de förunderliga fenomenen hon känner av. Föreståndaren kommer på besök men Esther, som flickan heter, välkomnade henne inte in i huset. Kvinnan kom inte tillbaka till daghemmet levande...
Esther är inte den hon uppger sig vara....




Kanske inte den bästa filmen jag har sett, men värd att se faktiskt. Det är inte en vanlig film, den vänder totalt mot slutet som man aldrig hade trott. Ett dåligt men ändå ett bra slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0