Bland hoppetosser o spindlar

Man bor i alla fall inte själv här nere i källaren, det har jag väl märkt av den senaste tiden. Tyvärr är jag invaderad av spindlar o hoppetosser som jag ha döpt dem till. Hoppetosserna går helt bra, de skadar inte mig, men spindlar. Jag tycker då inte om dem, vare sej de är stora eller små. Inte ska de vara hos mig. Själv tycker jag att de är rätt stora :/

Idag har jag dödat ytterligare en spindel, usch! Den ligger under en bok :S Kunde inte döda den med foten. Jag är så fjompig när det kommer till det.

Nona sa till mig i sommas när jag sa till henne att jag skulle döda henne om hon svätte vatten på mig ;)
"Haha, du döda mig! Du kan inte ens döda en fluga!"

Tyvärr stämmer det. Jag tycker det är otroligt jobbigt att döda något över huvudtaget. Äger tanken att alla djur har en själ o med det känner de saker. De har känslor som vi har med. Jag kan till o med säga att jag tror att växter har något liknade, därför tycker jag det är synd att plocka blommar, trots att jag älskar att plocka blommor. Men som någon sa till mig när jag var yngre. Blommorna står vackrare ute på ängen än inne på bordet. De dör så lätt här inne.

Djur o växter, lever o dör, precis som vi människor. Vad gör de då att de inte känner smärta, sorg o lidande? De kanske inte har en moral som människor men de är en annan femma.

Så tillbaka till min krossade spindel under boken. Jag kunde inte kliva sönder den med min sko för det känns fel. Det är jag som dödar den. Men när jag använde boken känns det inte lika farligt. Knasboll kan man allt kalla mig. Men det var ju indirekt inte jag som dödade spindel utan boken, men direkt är det jag för jag "planerade" det.

Ja tror nog det är dags för mig att sova nu ;) Jag har en känsla att älska allt runt omkring mig, människor, djur o växter men tyvärr finns det undantag såsom spindlar, ormar o mygg. Jag vet inte varför, något jag kanske har med mig från tidigare liv?? Eller är det bara för att de "dödar"? Mygg dödar ju inte då men de älskar mej o mitt blod medan jag då är lite allergisk o får stora femkronors bet. AJ!

Ja nu ska jag sova! Godnatt mer er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0